top of page

BMW 520d G60

Nowe BMW serii 5 G60 — smukłość i elegancja bez kontrowersji

W tym wypadku jednak producent nie "poleciał po bandzie" i nie zdecydował się na wstawienie ogromnych wlotów powietrza, ale z drugiej strony nie pozostawił dość konserwatywnej formy znanej z poprzedniej generacji. Przednie reflektory są nieco mniejsze i mniej smukłe, z kolei grill stał się trochę większy. Mnie natomiast wyjątkowo do gustu przypadła maska, która na swoim początku jest jakby wyciosana idealnie pod kształt grilla, a w środkowym przetłoczeniu swoje honorowe miejsce ma znaczek niemieckiej marki.

Nowe BMW serii 5 G60 — Veganza to skóra nowej generacji

Oczywiście takie gabaryty wpłynęły na wnętrze, w którym po prostu jest przestronnie. Tradycyjnie dla marki klasy premium wszystko jest spasowane bardzo dobrze, a materiały są wysokiej klasy. Nowością jest Veganza. Nazwa nie bez powodu może kojarzyć się z weganizmem, bo właśnie takie ma przywodzić skojarzenia. Veganza to materiał w pełni wegański o właściwościach skóropodobnych. Nim obszyto siedzenia, deskę rozdzielczą, panele drzwi, a nawet kierownicę. Siedzenia z tym materiałem opcjonalnie są dostępne ze specjalną perforacją.

Nowe BMW serii 5 G60 — przestronnie, wygodnie i cyfrowo

Przy nowoczesności jednak pozostaniemy, bo ze starego wnętrza BMW serii 5 nie pozostało zbyt wiele, jest za to sporo z "siódemki". Zdecydowana większość przycisków zniknęła, a funkcje obsługuje się dotykowo. Przez środek na szerokość całej tablicy rozdzielczej ciągnie się krystaliczny pas, w który wkomponowano panele sterowania. Tradycyjnie dla nowych aut, pełna obsługa samochodu powędrowała na centralny ekran o przekątnej 14,9 cala, będącym naprawdę centrum dowodzenia i rozrywki tego auta.

Nowe BMW serii 5 G60 — jedziesz autostradą? Puść kierownicę

Na uwagę zasługuje również jeden z asystentów — Highway Assistant. To opcja, która jest kolejnym kroczkiem do autonomicznej jazdy. BMW wprowadziło funkcję, w której samochodem sterujemy... oczami. Polega ona na tym, że w warunkach autostradowych można uruchomić tempomat, który poza utrzymywaniem prędkości, odległości i kontrolowaniem pasa ruchu, obserwuje nasze oczy. Dzięki temu kierowca nie musi trzymać kierownicy, a jedynie patrzeć na drogę.

Nowe BMW serii 5 G60 — jazda w znanym stylu

W nowej "piątce" komfort jazdy jest naprawdę wysoki, zawieszenie bardzo dobrze radziło sobie z wybieraniem przeróżnych nierówności. Z kolei układ kierowniczy jest precyzyjny i oddaje sporo informacji, więc nie ma mowy, by obrany kierunek jazdy miał być w jakimś stopniu korygowany. Po prostu samochód jedzie tam, gdzie mu wskażemy. Również w ciasnych zakrętach kierowca "czuje" auto i jest pewny tego, jak się ono zachowa. Nie ma żadnych niespodziewanych reakcji, jak przystało na BMW.

DSC04951.jpg

DANE TECHNICZNE

Typ napędu

Wysokoprężny – mild hybrid 48 V

Moc w kW (KM)

145 (197)

Moment obrotowy w Nm

400

Skrzynia biegów

8-speed, automatic

Rodzaj napędu

na wszystkie koła

CENNIK

1-2 DNI

950 ZŁ

Limit km - 200

3- 6 DNI

850 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

7-13 DNI

800 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

14 DNI+

700 ZŁ/  DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

MIESIĄC

10 000 ZŁ

 limit 3000 km

bottom of page