top of page

MERCEDES A35 AMG

Mercedes-AMG A35 4Matic to wciąż ta sama zaawansowana Klasa A
Wyjąwszy wszystkie powyżej opisane kwestie, Mercedes-AMG A35 4Matic wciąż oferuje ten sam poziom wyposażenia w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, co „zwykła” Klasa A, która wciąż jest najbardziej zaawansowanym samochodem w segmencie i to pomimo już 3 lat „na karku”!

 

306 KM, napęd na cztery koła 4Matic i przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 s w miejskim hatchbacku! Oto Mercedes-AMG A35 4Matic, który jest najtańszym samochodem AMG w ofercie niemieckiego producenta i stanowi wstęp do świata usportowionych aut premium sygnowanych logiem AMG. 

7-stopniowa, 2-sprzęgłowa skrzynia biegów Speedshift DCT 7G dopasowuje się do wybranego trybu jazdy. W „Comfort” płynnie i raczej bez szarpania zmienia przełożenia, starając się dosyć szybko dotrzeć do możliwie wysokiego biegu, co oczywiście jest istotne z punktu widzenia zużycia paliwa. W bardziej agresywnych ustawieniach (Sport i Sport+) sposób działania zmienia się jednak dosyć znacząco. Różnicę szczególnie dobrze widać w najwyższym ustawieniu, w przypadku którego każde mocniejsze wciśnięcie gazu wywołuje natychmiastową redukcję przełożenia i przyspieszenie. Świetnie „dogaduje się” się też z kierowcą podczas ostrej jazdy mocno redukując biegi w trakcie mocnego hamowania, tak by na wyjściu z zakrętu mieć odpowiednio dużo mocy pod prawą stopą.

Po 2-litrowym silniku nie moglibyśmy się raczej spodziewać wciągającej ścieżki dźwiękowej, ale zestrojenie jednostki napędowej, jak i układu wydechowego w trybie Sport+ sprawia, że mnóstwo przyjemności daje nam nawet zwykłe dodawanie gazu i jego odpuszczanie (przytłumione nieco „strzały” z wydechu), a także niezwykle soczyste (tak bym to określił) zmiany biegów na wyższe podczas mocnego przyspieszania. To niebywale wciągające i satysfakcjonujące!

Napęd na cztery koła 4Matic oczywiście preferuje przednią oś i bezmyślne dodanie gazu w zakręcie wywołuje podsterowność, ale tak projektowane są dziś wszystkie samochody. W trybie Sport+ wyraźnie jednak daje się odczuć wciąganie do środka zakrętu. Jest to oczywiście zasługa elektroniki, która wspomaga się hamulcami, ale także wspomnianego napędu 4Matic, który kieruje w takich sytuacjach do 50% mocy na koła tylne. Jeśli całkowicie odłączymy kontrolę trakcji (w A35 AMG jest to możliwe) da się auto wrzucić nadsterownie w zakręt i wyjść z niego delikatnym poślizgiem, ale nie ma mowy oczywiście o łatwej do wywołania jeździe bokami. Również w tym względzie mocno przypomina to zachowanie znane z BMW Serii 1 z xDrive.

Wirtualny zestaw wskaźników (dostępnych kilka widoków, a w tym „Supersport”) wzbogacony został o dodatkowe informacje jak temperatura oleju w silniku, skrzyni biegów czy temperatura opon. Jest także sygnalizacja pomagająca kierowcy zmienić bieg w odpowiednim momencie. Opcjonalnie można dokupić „Track Pace”. Mamy wówczas dostęp do mnóstwa statystyk i informacji na temat podstawowych parametrów samochodu, a w „Track Pace” zaszyte są najpopularniejsze tory ze Świata, co mocno ułatwia udział w „track day” na takim obiekcie. Jeśli rzeczywiście zamierzasz wybrać się swoim Mercedesem-AMG A35 na tor, to jest to pozycja obowiązkowa.

OPIS
ZDJĘCIA
DSC07739.jpg

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1991 cm3, R4 t.benz.

Moc 306 KM przy 5800 obr./min

Moment obrotowy 400 Nm przy 1650 obr./min

Skrzynia biegów i napęd 7-biegowy aut. dwusprzęgłowy/4x4

Prędkość maksymalna 250 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h4,7 s

Zużycie paliwa 7,3 l/100 km (średnia wg. producenta)

DANE TECHNICZNE

1-2 DNI

800 ZŁ

Limit km - 200

3- 6 DNI

700 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

7-13 DNI

550 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

14 DNI+

400 ZŁ/  DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

MIESIĄC

8000 ZŁ

limit 3000 km

CENNIK
bottom of page