top of page

BMW M3 COMPETITION 2022
z pakietem Race Track !!

BMW M3 Competition daje te jakże mechaniczne doznania w ręce kierowcy w doskonałej postaci. To, co Bawarczycy zaserwowali mi w spektakularnym opakowaniu lakierowanym kolorem Tanzanite Blue, jest esencją ze wszystkiego, co chciałbym czuć w prawdziwym, sportowym wozie. Potęgowane tymi wrażeniami 510 KM sprawia, że M3 budzi respekt, jak mało które współczesne auto.

Najpierw było BMW E30, które z nadmuchanymi błotnikami, ogromnym spojlerem i czterocylindrowym, wolnossącym silnikiem zawładnęło światem wyścigów na wiele lat. Tamten samochód był lekki, spartańsko wyposażony i do bólu analogowy. Miał kultową skrzynię typu „dog leg” z jedynką w dół i mechaniczną szperę. Wtedy nikt nie marzył o adaptacyjnym tempomacie, czy kontroli pasa ruchu, a moc w okolicach 200 KM budziła respekt. Dzisiejsze BMW M3 to pojazd z innej bajki. Nie dość, że ma ponad 2 razy więcej mocy niż najmocniejsza wersja pierwszego M3, to naszpikowany jest nowoczesną technologią i może mieć.

Istne szaleństwo!

W BMW M3 zawsze główną rolę grał silnik, a jak jest tym razem? Pod maską, maksymalnie przesunięty w stronę kabiny znajduje się rzędowy, podwójnie doładowany sześciocylindrowy motor o symbolu S58 i pojemności 2993 cm3. Moc wersji Competition to 510 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm rozsmarowane równo między 2750 a 5500 obrotów na minutę. Silnik nie jest zwyczajny, korbowody wzięto z wyścigowego BMW M4 GT3, głowicę wydrukowano z technologii 3D, a ciśnienie wtrysku wynosi aż 350 bar.

BMW nie zapomniało też o hamulcach. W naszym M3 Competition jest opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy M Carbon, dzięki któremu możecie zapomnieć o przegrzewających się heblach, nawet jeśli jedziecie pełną parą po Drodze Transfogarskiej. Zatrzymywanie jest tak samo proste, jak przy konwencjonalnym rozwiązaniu, a pedał reaguje progresywnie, choć odrobinę bardziej brutalnie. Chwilami zwiększony jest też hałas, szczególnie kiedy tarcze i okładziny są zimne lub wilgotne. Wybierając to rozwiązanie, uważajcie też podczas jazdy np. po szutrze. Kamyki, które dostaną się do układu, mogą narazić was na spore koszty. Opcja ceramicznych hamulców jest zawarta w pakiecie M Race Track (m.in. kute felgi, obniżenie masy pojazdu o 25kg, czy zwiększenie prędkości maksymalnej do 290 km/h) za dodatkowe 68 100 zł.

BMW M3 Competition to rasowy sportowiec. I niech nie zmyli was nadwozie typu sedan. Ta wygodna kanapa to miły dodatek doczepiony do prawdziwego supersamochodu. To wóz typu: na tygodniu spokojnie zawieź dzieci do szkoły i zrób zakupy, w weekend zrób użytek z tej mocy na track dayu. Bawarski producent zrobił jedno z najlepszych "wszystko w jednym" na rynku.

213A7362.jpg

DANE TECHNICZNE

Pojemność silnika 2993 cm³ 

Rodzaj paliwa: Benzyna 

Skrzynia biegów: Automatyczna ZF 

Moc maksymalna: 510 KM przy 6250 rpm 

Moment maksymalny: 650 Nm przy 2750-550 rpm 

Pojemność bagażnika:480 l 

Przyspieszenie 0-100 km/h:3,6 s 

Prędkość maksymalna: 290 km/h

Zużycie paliwa (mieszane): 9,8 l/100 km

CENNIK

1-2 DNI

2000 ZŁ

Limit km - 200

3- 6 DNI

1600 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

7-13 DNI

1300 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

14 DNI+

900 ZŁ/  DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

MIESIĄC

19 000 ZŁ

 limit 3000 km

bottom of page