top of page

MERCEDES GLE 300d

Nowy Mercedes GLE to okazały wóz rodzinny: jeszcze większy od poprzednika, naszpikowany luksusami, asystentami bezpieczeństwa i gadżeciarską techniką. 

  • Nawet przy 22-calowych felgach pneumatyczne zawieszenie Airmatic zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności

  • GLE 300 d zdecydowanie nastraja do spokojniejszej jazdy

  • System sterowania głosowego działa bardzo dobrze, ale powinien lepiej ogarniać to, co wymaga „przeklikania się” przez wiele poziomów menu

Dobrze przeczytaliście – pod maską GLE 300 d tkwi 2-litrowy silnik. W poprzedniku przyzwoitość jeszcze nakazywała Mercedesowi oznaczać 4-cylindrowy motor kodem z dwójką z przodu, teraz tę zasadę złamano. Na wszelki wypadek nasz testowy egzemplarz nie miał nigdzie plakietki modelowej, a z seryjnym pakietem AMG i na 22-calowych kołach wyglądał tak, jakby drzemała w nim duża moc.

Mercedes GLE 300d – ciężki... ale czy to czuć?

GLE 300 d ważyło słuszne 2362 kg i subiektywne odczucia zza kierownicy potwierdzały wskazania naszej wagi. Zdążyłem już przywyknąć do dużych SUV-ów, które dzięki zaawansowanym układom adaptacyjnych stabilizatorów i skrętnych tylnych kół sprytnie tuszują swoją masę i wysoki środek ciężkości. GLE też może mieć „magiczny” system e-Active Body Control, ale tylko w połączeniu z większymi silnikami.

GLE ma w standardzie system multimedialny MBUX. Menu jest rozbudowane i obsługa potrafi mocno odciągać uwagę od prowadzenia. Pomyślano co prawda o możliwości sterowania głównym ekranem za pomocą gładzika na kierownicy, ale i to wymaga skupienia. Za to obsługa głosowa jest najlepszą z samochodowych. Praktycznie bezbłędnie „rozumie” adresy i zapytania o cele specjalne. Nieźle radzi sobie też z komendami dotyczącymi prostych funkcji auta (regulacja radia, temperatury, sterowanie szyberdachem, grzaniem foteli). System powinien jednak lepiej ogarniać to, co wymaga „przeklikania się” przez wiele poziomów menu. Na przykład jadąc w nocy, możemy długo i na różne sposoby prosić o przyciemnienie oświetlenia ambientowego, a Mercedes nas nie zrozumie.

OPIS
ZDJĘCIA
DSC08301.JPG

Silnik: typ/cylindry/zaworydiesel biturbo/R4/16

Ustawienie silnikawzdłużnie z przodu

Zasilanie/napęd rozrząducommon rail/łańcuch

Pojemność skokowa (cm3)1950

Moc maks. (KM/obr./min)245/4200

Maks. mom. (Nm/obr./min)500/1600-2400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)7,2

Prędkość maksymalna (km/h)225

DANE TECHNICZNE

1-2 DNI

800 ZŁ

Limit km - 200

3- 6 DNI

700 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 200 / dzień

7-13 DNI

600 ZŁ / DZIEŃ

Limit km - 150 / dzień

14 DNI+

500 ZŁ/  DZIEŃ

Limit km - 100 / dzień

MIESIĄC

14 000 ZŁ

limit 3000 km

CENNIK
bottom of page